Hopp och förtvivlan

Har  haft  en  tuff tid  med  mycket både  positivt  och negativt.  Har gjort  saker  som väckt  tankar  och uttryck  . Av både  rädsla men  även  av acceptans . Men hur ska man handskas med sorgen  och förtvivlan som innefinner sig 😢 . Först  ska  man  pröva  på saker sedan  när  man  inser  att det är problem.att det inte fungerar och då ska  man  acceptera. ....och sedan  gå  vidare. ..det är  ett sorgearbete. .jag förlorar  en bit av mig  för  varje  dag . En sak är att genomgå  en sak . Men  för mig så verkar  det aldrig  vara  slut. Benen  slås undan  hela  tiden.  Jag var ju på  bra väg.  Accepterat att läget  är  som det är och lägga  upp livet  efter det. Men så blir det mer och mer  motgångar . Mer nervsmörtor.  Sämre  funktion ..svårigheter.  motgångar  i vården.  Ny röntgen av ryggen.  Skruvar  och stag  var  ok.  Men problemen  kvarstår  så  höjning  av mediciner. Och  vidare  utredningar  med  MR röntgen snarast.  Blir bara  sämre  och sämre  . Fick  tid 19 april.  Just  nu ingen  livskvalité.  Försöker  hitta  glimtar  av glädje . Men  mycket  tar  udden  av mig. Är  tjurig  och tvär  och  bitter  på att det inte  tar  slut.  Jag hämtar  lite  energi  och lycka  av mina  hundar . Kryckorna  är  inte mina bästa  vänner och frustration över  att inte  kunna  ta en promenad  med hundar ens med stavar. . 
Min ljumske  är så fruktansvärt ond. Har svåra  belastnings smärtor  trots  starka  mediciner.  
Jag  är mycket  hemma  just nu för  mina  svårigheter att ta mig in i bilen  och  även  att köra med höger benet. 
Hade önskat  att allt  var  som före  13 Jan innan läkar besöker.  Bitter  är jag och förtvivlad.  Förbannad  . Men  jag  måste  försöka  och jag  kan  ta mig framåt . 
 
Så  försöker...
 
Jag har mycket att kämpa  för.  
Lena 

Kommentera här: