Motiverad mot nya tag

Det är väl tur att livet inte går i repris  och går  att backa . Varje dag är en ny dag och det är ibland  medvind och ibland  motvind  och ibland  flyter allt  på. 
Sista  tiden  har känt  motvind men nu börjar  allt  flyta  på. 
Min höft  har varit  väldigt  elak  och ställt  till med mycket  smärta  sista  veckan.  Och i helgen  hade jag sådana  belastnings smärtor att jag  inte  orkade  mer.  Åkte in till akuten  och blev där  röntgad  . Inga  frakturer  på lårbenet.  Men stor eskalerande  atros.... det  har gått  fruktansvärt  fort  och fynden  på slät röntgen  förklarar mina svåra  smärtor  i ljumsken.  Höften  och benet.  Behöver  nu göra  en höftdyplasi inom kort.  
Och det var en stor  lättnad  över att dom tog mig på allvar  denna  gången.  Jag är fruktansvärt  tålig  och kämpar  mycket . Never  give  up är mitt  andra namn. .
På måndag är det MR röntgen  och läkarbesök och vet då hur vi går  vidare.  
Mitt  höger  ben är så fruktansvärt påverkad  av atrosen  i höften  att det tom gör ont i varmbassängen. . Går  på rehab  en gång  i veckan  på vatten gympa  och det har  varit  toppen.  Men nu i tisdags  var det jobbigt att  röra  benet  . Men  gjorde  det jag  kunde  . Det är skönt  att vara  i varmbad för min kropp. 
Lite  jobbigt  bara att det blivit  så mycket  sämre  med  höften.   
Men  nu hoppas  jag  det går  fort med  operations tid. Så jag kan få lite mer livskvalité och få mitt  aktiva liv tillbaka  utan  dessa smärtor. 
Vi fick valpar  i söndags  em.  4 pojkar  och 3 flickor. . Nu njuter  jag  av varje sekund  hos  dom. 
 
        Lena 
 

Kommentera här: