På egna ben

 
Haft en ok vecka  trots  nerv smärtor i höger  ben.  Varit  en intensiv vecka med lite för  mycket  aktiviteter. Men  har  min  sista  v med rehab så  fick  varmbassöng både  i tisdags  och så  även  i fredags.  Så  denna  v blev det tre  dagar  till  rehab.  Nu är det utskrivning på  tisdag med team träff  och genomgång  av rehab perioden.  Det är en ganska  trygg känsla  som finns  inom  mig  nu när  man  ska  stå  på  egna  ben med allt  som jag fått  via  min rehab . Jag har lört  mig  och vuxit  mycket som både  person  och  även  med att  leva med  funktions nedsättning.  Och min eds diagnos  och dess  problematik.  Har  fått  in att det  är  viktigt med  återhämtning  och ska  lägga  in vila  i mitt  dagliga  schema.  Planera  mina  aktiviter så  jag  orkar.  
Jag  har  mycket  att lära  och få  in i rutiner  och tänk.  Aktiviteter och intressen är inga  problem snarare  tvärtom.  Hitta  en bra  nivå  och att låta  det ta tid  . Jag är väldigt  tacksam  till all personal på rehab som sett till att det ska  bli så bra som möjligt . 
Har provat  på lite  nya saker  på rehab  arbets terapin. Har provat  på nåltovning.  Det var riktigt bra  avkoppling.  Har  tovat tidigare  men då vanlig  såp. tovning.  Deyta med  nåltovning är  annorlunda men trevlig  aktivitet och jag gillar  ju att skapa  saker.  Så har  nu provat  tovat ett djur  .
 
Lena

Kommentera här: