Hur går man vidare

Livet är tufft...mycket  händer  och vet inte  hur man ska  tolka  saker.  Jag är så trött på att försöka  .  Inga  problem. .ge och ge.   
Men när  är det stopp?  Ska  man fortsätta fast. ...skulle  önska  att någon  bara  satte ut en väg bara  att följa.  Inga  hinder på vägen  och allt  bara flöt  på. 
Hur jag än försöker blir allt fel. När ska  man få vakna  ur mardrömmen.  Önskar  att allt  var som vanligt. Och att jag fick leva  som jag önskar  . Och som gjorde  alla glada.  Jag försöker  komma  i fas  igen till det bättre. Men så mycket  käppar  i hjulet  hela tiden 😂  . Varför? Jag  önskar  jag slapp känna  denna  kraftlöshet i kroppen. Och hjälplös. .fångad  i en  kropp  som  bara  bråkar  och fightas mot mig. 
 
Så  jobbigt att förklara  och orka  vara  stark  hela  tiden. . Önskar  att allt  bara var en dröm.  
 
Vissa  dagar  är bra och vissa dagar  är skit.  Men känner  att det måste  vara  ok. Men car hämtar  man styrkan  att gilla  läget. .acceptera läget  kommer jag  aldrig  göra.  Men kanske  kommer  jag hitta  en balans med  allt.  Så frustration över att min kropp bara  jobbar  mot mig. Speciellt  mitt  höger  ben  som inte  är ok.  Vill inte  samma sak som jag. Allt var på så bra väg via min  dagrehab  i dec. Och fram till en insident på vård centralen. .ruta 1igen. Mycket satte  spår  efter  det..nervsmärtor  utan  dess  like. ..pausa  rehab. .försöka  hitta  kraft  och energi  igen. Göra  må bra  saker.  Tufft  
..
Nu är jag tillbaka på rehab. Och det är på rätt  håll  igen med vårt  mål. 2 v kvar  sedan  är det en ny väg att gå.  
Blivit  en starkare  människa.  Bättre  tänk  med  återhämtning. .men  ibland  brister  det. Och det är vid dom tillfällen jag behöver få höra  att det är ok. 
 
 
 En varm  kram och några ord  är allt  jag  behöver.  
Lena
 

Kommentera här: