Tankar. ...

 
Min tankar  snurrar  runt  en hel  del över  allt som  hänt under  2016 och nu fortsätter  2017. 
Genomgått  2 stora  opererationer i nacke  och rygg. Fått  diagnosen  som förklarar  mina besvär  med kroppen som gåtta sönder  EDS hypermobilitet. 
Min Eds verkar  ha exploderat  sista  tiden  får  enormt stora  blåmärken  över  stora  delar  av kroppen. Mina ben  är prickiga  av blåmärken.  Antagligen  för  jag  har så mycket  nerv smärtor och ont  så trycker  på benet  . 
Det är frustrerande  att jag bara  blir  sämre  och sämre  i benet.  Det gör  så  ont i ljumsken  och ner.under knät. Sitter  jag på vanlig  stol  en stund  domnar  foten. Och när  jag ska  resa mig och börja  gå  så  gör det fruktansvärt  ont i hela  benet.  Vrid rörelse av knät och bäcken  gör  jätte  ont. 
Min ortoped  tog  in mig på en akut  tid med röntgen  för  2 v sedan  . Slät röntgen  av ryggen  visade  inga förändringar  av operationen.  Skönt men vad är galet. ..har  MR röntgen  19 april  av både  höft  och ländrygg.  Jag hoppas det visar  vad som gör ont. Och hoppas  det går  att göra  något  åt det. För  detta vill jag inte ha livet  ut.. 
Jag försöker  nu att  göra  saker  som jag gillar och får  energi  av. Har  prövat  cykla  hos  sjukgymnasten.  Och det fungerar  bra  ca 30 min. Men får  svårt att gå  efteråt  men gör  det ändå  för  att må bra.  Och benen  behöver  cirkulation. Pysslar  mycket  med  mina  hundar  och hästar.  Följer  med min son till stallet  vid ridlektion.  Och umgås  då med en go vän  under  tiden.  Och så åker jag med  honom  till bowling. Snackar då med  andra  föräldrar . 
Min sömn har blivit  bättre  och sover ibland  hela  nätter.  Säkert pågrund  av alla  smärtstillande  tabletter.  Men behöver  verkligen  sömnen.  
Imorgon  ska jag till varmbadet  på rehab.  Och det ser jag fram  emot. .älskar  värmen.  Hemma  har  jag  en infrabastu som jag använder  flitigt.  Sitter  ca 40 min och det är återhämtning  . Har musik  i bastun  och  några  gånger  slumrar jag till i bastun. 
Man funderar mycket  på  framtiden. .kommer dom hitta  vad  som är  fel. Kommer  jag bli bättre?  Blir det fler  operationer. Jag hoppas  på att det kanske  kan bli aktuellt med  blockader.  Har  inte så stor  lust att genomgå fler operationer ...
 
Min bok blir  en följetong. ...tar  aldrig  slut ..blir bara nya kapitel  hela tiden ...framtiden  är  oviss. .
Lena 

Kommentera här: