Vecka 3

Snart har det  gått  3 veckor  sedan  operationen.   I fredags fick jag börja  med  antibiotika för  att bli av med infektionen  i ryggen.  Såret läcker  inte  lika mycket  längre  och det är ju skönt.  Idag  ska jag in till  Ryhov  igen  för  sår  koll och nya blodprov.  Och troligen  ska vi ta stygnen  med   tror det är 16 stygn. 
Blir skönt  att komma  ivög  lite även om det är jobbigt  för  kroppen  . Ska ju helst inte  åka bil alls första  3 månaderna.   Undvika  sittande  helst då  man belastar kotorna  mer och kotorna  ovanför min  steloperation nu får  mer belastning. Och det är där  jag  har  mer benskörhet o bröst ryggen. 
Jag har  ju tygkorsett  dygnet  runt för att minska  belastning under  läkningen.  Börjar  bli van nu med den men skönt att knäppa  upp den en stund varje dag om jag  är stilla  på sängen  .  En frihet  .😊
 
 
Endel  undrar  säkert  om hur det går med  min  funktion I benen.  Så ska  försöka  beskriva. 
Jag har inte samma  tyngd känsla  nör  jag går  som  före  op. Men höger  ben  är tungt  och vill  inte  lyda  mig.   Jag går  böttre  än innan  op . Inte  så  stappligt som innan . Jag får  lära om att gå.  
Det är  en lång  resa kvar .  Hoppas jag får  komma  till  medicinsk rehab och kanske vara där  några  dagar  för  träning  att gå igen . Och även  hur jag ska  göra för  att klara  vardagen  böttre. 
 
 
 

Kommentera här: