Promenad

 Vaknade  idag med en positiv inställning att  idag blir  en bra  dag.  Tar  lite tid att komma igång och ett helt  företag att klä  sig   
..men blir duktigare för  varje  dag.  Med griptång  .strumppådragare så går  det. Jag  börjar  ofta  dagen med att fixa hundmat  Och rasta dom. Sedan  är det lugn  frulle  som gäller.  Idag blev det havregrynsgröt  och ägg.  
Idag kom arbetsterapeuten och skulle  kolla  ev bostads anpassning  och så ska jag få  en höj och sänk bar stol  så jag  kan varva  stående  och sittande  för  att  avlasta.  
När  hon åkt  var  det dags för  lunch . Blev lax med  saffrans sås  och blomkål ris. Gott. 
Tog och la mig på  soffan  och satte på em film  på  net flix.  
Somnade  en stund. .och så knacka  det på  dörren   ..upp och sträcka  på  sig  går inte snabbt. .  Knacka  igen.  Och jag  ropar  kommer.. Puh denna  rygg. .får  son  muskel kramp  i löndrygg och runt  om.. gör  så  ont.  Men släpper efter  jag gått några  steg  med  kryckor.  Dom klarar jag  mig inte utan.  Posten  var det med ett paket.   Blev en stunds  vila  på sängen  till stefan  kom  hem. Innan kvällsmaten  så tog  jag  mig  en promenad på ca 15 min med kryckor  och Zoya. .hon var  lös.  
Maten idag var  höst soppa med  rågbröd.   
 
Mycket  snurrar i mitt huvud  .jobbigt  att bla  inte  räcka  till . Jag saknar att kunna  göra precis  vad  jag  vill. Men nu  är det  såååå svårt .just  men jag tar det lugnt  .och önskar jag  kunde  vrida  klockan tillbaka. Mycket  att  bearbeta .  En nära vän  mår  inge  vidare. .och det tar på mig  att inte  kunna  hjälpa.  
 

Kommentera här: