Myrsteg eller elefantklIV?

Allt är inte  så enkelt  som det borde. Just nu försöker  jag   tänka  framåt. .Nu är alla  stygnen  borta efter 5 v. Skönt  att  kunna  lägga  ytterligare  en sak  åt sidan. 
Den största  anledningen till att vi bestämde oss för att jag skulle  opereras i ryggen  igen var gång  svårighet.   Nu 5 v efter  operationen är läget så här.  Jag  går  lite  böttre  men har fortfarande dålig  balans.  Snubblar  lätt  och blir  trött  i benen  och får ont  i löndryggen.  Men det som jag kände  innan  op som var fruktansvärt var att könna  att varje  steg var  som ett maraton.  Och stå  var jätte  jobbigt.  Orkade  inte  fanns  ingen  kraft  och ont fick  jag. Gick  mycket framåtlutad. .hängde  på bänkar  och väggar.  Den känslan  är  så mycket  bättre.  Jag  har blivit  längre  igen  och kan  stå  lönge.  Och gå  löngre.  Visst  blir benen  trötta  men det är inte  så konstigt. .
Jag  har  idag  gått  med  stavar 2 km. Och det är en underbart lycko känsla.  I går  så var ju upp till min massör /akupunktör. Det var välbehövligt  och benen  behövde  verkligen  detta . Skönt  att bli ompysslad och få igång blod cirkulationen och få loss  lite muskel spänningar.  Mina ben har  det  tufft  och får  jobba  mycket. Och eftersom  jag  fått  en annan gång stil nu efter  op så blir dom överansträngda.  
 
Sov väldigt bra  i går  natt.  Så vaknade  jag  vid 6 tiden  i morse.  Gick upp och fixade  frukost  till  Tim .och när  han åkt  till skolan, så  fick hundar  sin  mat.  Jag  fick lust  att koka  äpple chutney så gjorde  det.  Spännnade att prova  på något  nytt.  Vid 9 gick jag  och la  mig på sängen.  Och slocknade som  en stock. .sov till 12.30.. hoppsan. .
Var väl välbehövligt och jag  hade  nog kunnat sova  vidare.  Men mitt  dåliga samvete sa. Upp  och ta en promenad och frisk  höst luft 😊 Så upp och på med  skor  och så fram med  stavar. .
Eftersom det är älgjakt så vågar jag inte gå  i skogen så det blev en asfalts promenad  . Men  vi har  så  vacker natur  runt  om oss  .
 
Efter  promenaden  så blev det lite  sänglöge en stund . Kvällen så blev det en lång  stund  i min  infra bastu.  Så super  nöjd  över den.
Den gör  så mycket för min muskel värk.  Värmer  upp på djupet och kroppen  lugnar  ner  sig.  
 
Så jag fortsätter  med  mina  myrsteg i verkligheten. ..Även om man  önskar  att det skulle  vara  elefant kliv.. 

Kommentera här: