Nya familjemedlemmar.

 
I lördags  fick  vår  minigris sugga 5 kultingar.  Men tyvärr  blev det komplikationer. ..livmoderframfall och vi klarade inte henne. .
Men envis  och djurvän som man  är  och med pigga  levnadsglada små  kultingar så  ville  jag  ge dom  en chans.  ❤ Det är inte lätt  att få  dom  ta flaska. Men med lite envishet  och tålmodighet  så lyckades  jag  få  dom att börja  dricka.  Så  i början  matases dom varannan timme.  Nu är  dom rejäla  matvrak på 5 dagar gamla   och slåss  om flaskorna.  Det var 5 från  början men  en klarade sig inte.  Men  övriga   3 galter och 1 gylta  mår  prima  och är  runda  och goa   . Vi matar  en gång mitt i natten . Och övrig  tid  på dagen  varannan  var tredje  timme.  Man blir överfallen av dessa fyra när  man kommer  in i deras rum. Vassa tänder  har  dom med. 
Det blev en bra  sak att pyssla  med  nu fram till  återbesök efter  operationen. Jag har tappat  lite mer känsel i vänster fot så  var in  på akut  slät röntgen av ryggen  Igår för  att se om det hade  hänt  något.  Men det såg  ok  ut. Så det kändes  ju ändå  skönt  att få  veta.  Vi får  se hur vi går  vidare  med det neurlogiska . Det kan  ta tid efter en sådan  ryggoperation innan  man vet  slutresultatet.  Men jag  hoppas att det blir  bättre  och bättre  med  funktion och stabiliten och balans.  
Som sagt  jag  får  ta  en dag i taget.  
I går  var  jag  till medicinsk rehab för  att träffa  teamet  . Det var  en intensiv  förmiddag  9-12. Med samtal  och tester.  Men det  kändes  väldigt  bra.  Nu väntar jag  på  att få en start  datum . 
 
Lena 

Kommentera här: