Motiverad

Har en stor  motivation nu att det SKA bli bättre och det får  ta  tid. .men tänker satsa  på att JAG Ska  må bra.  
Igår  så  direkt  på morgonen  satte jag mig  i mim infrabastu i 40 min. Har lugn  musik  på och njuter av värmen. .så skönt och bra  för  kroppen.  Svettas  mycket  och dricker  vatten.  
Efter  bastun  blev det gröt frukost.  Och efter  frukost  en 3 km skogs promenad med stavar  och  vesper.  Disco  och Bodil  och Lime.  Det är  en jobbig  vända  men får  bra  träning på ett naturligt sätt.  Lite backar. . Stockar  och kullar. Blir bra  träning  för  att lyfta  på benen  och få  bättre  balans.  Jag är väldigt  trött  i benen  efter  vändan.  Men nöjd.  Dagen  slutade med 9000 steg 😃💪👍
Värt att bli trött och blir väldigt  andfådd  när jag går.  Korsetten som jag har dygnet  runt  gör  att jag  andas högre  upp. Så  blir lätt  andfådd.  Längtar  till jag  slipper  den.. iallafall  dygnet  runt. 
Men fram  till  dess  kämpar  jag  på med att gå  träna. Och skogen  .hundarna Och att  kunna  gå  även om det går  långsamt så fortsätter  jag  .
Idag tisdag  började jag min dag med bastu 30 min. Och banan pannkakor 😃 promenad  med Bodil.  Zoya. Lime  och Disco  denna  gång.  Och 3 km denna  gång  med. 
Mår  bra  av att rensa  tankar  i skogen  och ser  mer och mer för varje  dag  ..idag en torkad ormbunke som såg  ut som ett dinosaurier skelett 😉 massa  svampar  och det könns  som det går  lättare  och lättare  att lyfta  benen  över  stockar  utan  att tappa balansen.  Visst  får  jag mjölksyra  och trötthet i benen  .men det GÅR att gå ❤Har lärt mig  mycket på denna  resa med vad som är viktigt i livet. .och lär  mig fortfarande . Tänker på hur mycket  folk tar för givet  och klagar  på att vara  vara trötta  och ha en liten förkylning  eller  andra  småsaker. Och att saker  som går  sönder.  Eller  skitsnack  om ditten och datten. .istället för  att se det positiva i att kunna  tex gå.   Sitta  ..ö
Plocka  saker  från  golvet.  Sätta  på sig strumpor.  Byxor.  Eller  bara plocka  ur en sak från  ett skåp. 
För mig  är varje  steg en seger.  Varje  litet framsteg  som att få  på sig skorna efter  ca flera  minuters  kämpande.  Och med hjälp av långt  skohorn.  Och ev griptång.  Bara  klä  på mig  på morgonen är ett styrkepass  och tar  lång  tid. Jag svär  ibland  och blir  frustrerad  och ber  sällan om hjälp. Många  gånger  är jag ensam  och har  ingen  att be  om hjälp.  Men  det är nog  tur att jag  bor på  landet och ingen  varken  ser eller  hör  hur jag  svär åt  elendet. . Men bara  att fortsätta.  
 
Men vill säga  till er som klagar  på  skitsaker.. tag vara  på livet  och var glad  över  att ni inte  behöver känna  så som jag gör  dagligen..Och uppskatta  allt ni kan. Jag önskar  jag hade  åkt  på en förkylning eller annat som är övergående.  Har accepterat att jag har funktions nedsättning och bindvövs sjukdom men måste  lära mig  leva med det. Och vissa  dagar  är  det jobbigt.  Och när  jag får  den  paniken  över  att könna  sådan  trötthet  och svaghet  över att inte  min kropp är ok så  är jag  glad  över  att jag  ändå  är så  stark  och bryter  ihop men så  när  ångesten  gått  över.  Så trots  trötthet  och "dimma"framför  ögonen  så tar  jag  mig ut i skogen och hämtar  andan.  Jag lägger  mig  inte ner och mycket  är mina  fyrbenta  vänners  hjälp.  Se deras  lycka när matte  gråtit  och tar  på sig kängor  och magbälte. . PROMENAD 🐕 
 
 
Nu åter  till min dag.... efter  promenaden så vila  en timme  .sedan  åkte  jag  till Eksjö med färdtjänst. Blev en kopp kaffe i lugn och ro på mysiga  Timmons
I väntan  på att min fina vän  och arbetskompis  skulle  öppna  sin vet praktik.  
Sällskapade henne  och var behjälplig när  hon kastrerade  både  hund  och katt. Skönt att komma  hemifrån  och få umgås  och vara  som vanligt.  Älskar  och vara  bland  djur både  sjuka  och friska. 
 
Nu är jag  trött  men ändå  så känner  jag mig  fylld  med  energi.  Tack min fina  vän för  att du förgylde min  dag.  
 
Imorgon ny dag  och fortsätta  mot mina  delmål
 Och förhoppningsvis drömmer jag fina  drömmar. 
LENA

Kommentera här: