Saknar min ridning

Idag var  jag  med Tim till sin  ridlektion.  Det väcker mycket  tankar inom mig. Kul att se sin son rida  och pyssla med hästarna.  Men jobbigt när jag saknar mina hästar så. Jag skulle må så  bra av att få rida igen. Komma  upp på hästryggen ska  jag igen. Men  först efter  3 månader efter  nack op. Det är den 23 juni. Sedan får  vi se hur  vi ska  gå vidare med rygg op.  Har läkar besök 15 juni. Med röntgen och besök.  Då  ska vi diskutera hur vi går vidare med ryggen.  Jag är väldigt inställd på en ny ryggoperation.  Även  om den är tuff och måste Stelop 4 kotor.  För som det  är med min funktion och gångförmåga är det värt ett försök.  För så  som  det är nu är det tufft.  Jobbigt att könna  mig  så instabil o ryggen och höften.  Och så tungt att pulsa jämt.  Tar jätte  mycket på min  ork. 
Jag får  ny rullstol i slutet av denna v. Och det ser jag  fram emot .Jag använder ju rullatorn mycket men det tar väldigt mycket på min ork ändå. Så för att kanske  orka mer så kan jag  använda rullstol när  man ska  ivög lite mer.  
Jag  ska  även få en el scouter så jag kan komma  ut på promenad lite mer. 
Men jag hoppas som sagt var  att  jag  kommer bli böttre även  om det kan ta tid.  Har  ju haft  funktions nedsättning sedan  det  började  i juli 2015 och sedan dec 2015 blivit  mycket vörre i båda benen.  Först  var vänster ben värst men nu är  det nog värst i höger. Där jag nästan alltid  är bortdomnad under  foten.  Och har även lite  nerv smärtor ner i benet. 
Jag tar en dag i taget och lär mig något för varje dag som går  hur jag  ska leva  ett så bra liv som möjligt.  
En sak vet  jag i allafall att ridningen kommer jag börja med igen.  Ridning är bra träning  för oss med EDS hypermobilitet.  Många sjukgymnast er rek just ridning.  Oxh även  med dålig benfunktion kan  man ju rida.  Balansen är jag bra  på. Och islandshäst är en bra  häst med  deras  fina  mjuka gångarter.  
 
Så fram till dess att jag  sitter  i sadeln  igen  så får  jag väl njuta  av att sonen  rider och jag får drömma.  
En bild på min  fina  Gjöf och Tim när han  red förra  fredagen i Kalvefall.  

Kommentera här: