Ny helg

Helg igen en vecka till har  passerat.  Denna vecka  har passerat ganska fort.  Min man haft ledig  vecka och han har  pysslat med att bygga  ett växthus.  Han trivdes med att pyssla med detta och det var en härlig känsla att höra honom vissla när han jobbade.
Det är länge vi tänkt att vi vill  ha ett  växthus.  Och nu blev det läge att bygga  ett. Han byggde ett  av ett av gamla fönster . Och det byggdes mot  väggen  på  vår friggebod.  Blev jätte  fint och där  ska vi ha tomater och ev någon  gurka.  Utanför kommer vi ha  2 pallkragar med  bla  sallad, rädisor, zuccini och så ärtor.  Ska även försöka odla  potatis.  Men det blir direkt på  marken i en halm bödd.  Perfekt att odla potatis under halm . För många år sedan  gick jag en studiecirkel med ekologisk odling.  Och just detta sätt med att odla potatis är ett väldigt lätt sätt  och fyller många bra  funktioner och mindre arbete.   Och till nösta säsong så  har  man  ett perfekt nytt land  att odla  på. 
 
 
 Så här kan det se ut. Kallas  täckodling 😊
I veckan  som har  gått har vi även hunnit med ben sväng till tippen.  Rensar och rensar gammalt som bara  stått  . Man samlar på  såååå mycket under  åren. . Bra att ha saker.   
I torsdags var jag på lymfmassage igen och det börjar göra  nytta. Det  och i kombination av min infrabastu hjälper .
Har gått  med  1 v mellanrum 3 tillfällen på  2 timmars behandling.  Nu ska det gå  mellan  4-6 v till nästa gång.  Men  använder mig  så mycket jag kan  av egen lymfmassage och Infrabastun för att fortsätta få igång lymfsystemet 😀 
 
Mer som hänt under veckan är att i fredags kom min arbets terapeut hit med min löttare rullstol.  Det kändes som ytterligare en lättnad . Nu kan jag orka mer om vi ska ivög lite längre och även  nör jag behöver ha  avlastning hemma  . Men kommer fortsätta gå  med  rulle med.  Behöver både och.  
En bra  vecka har det varit trots att jag blir väldigt trött i omgångar. .  Men  jag  lär mig mer och mer hur jag ska  leva ett  så bra liv som möjligt . Morgon är värst för kroppen håller inte ihop  efter vilan på natten. Men jag  accepterar att det  får ta tid på  morgonen.  
Idag ska  vi på baklucke loppisen  och sälja hundsaker.  Det är  min man och dottern som är med.  Hoppas på  att vädret håller i sig.  
Lena

Kommentera här: