Lev idag.

Jag vaknar varje morgon  och ser att inget är omöjligt. Ta en dag i taget och lär mig lite mer och mer för varje dag  vad  som är viktigt.  Vissa  dagar kan man bara ligga kvar lite längre i sängen bara för att det behövs. Min kropp behöver lugn och ro och jag börjar lyssna mer på det. Inget blir bättre för att man flyger upp ur sängen och kör på...min kropp klarar inte av det. 
Imorgon ska jag få träffa ett team med läkare och sjukgymnast på medicinsk rehab på Ryhov som kan lite  om EDS . Ser fram emot det då så många inom sjukvården på vårdcentralen inget kan om eds...så hoppas på lite råd hur man ska leva  så bra  som möjligt.  
Jag mår ganska bra psykiskt och känner att jag har mer energi trots  att ben och kropp  inte orkar.  Visst jag blir väldigt trött  av att könna som jag gör i benen och att behöva anstränga mig  så enormt mycket ..det tar  på krafterna att behöva  pulsa i snö och tjock lera hela tiden  när man går.   Svårt att förklara känslan. .men tänk er pulsa i 1 meter snö   .... det är tungt  pluss  att det då är någon som trycker ner benen med  tyngder när du ska  lyfta  dom... 
Men jag är envis som en åsna. . Ska bli bättre   ska  kunna  gå igen utan  rullator.  
 
Lena
 

Kommentera här: