Rehabilitering

 
 Började min rehab förra v. Tidag blev intensiv  och  mycket nya intryck  och tankar.  Men starten kändes bra.  Onsdag var jag helt  slut.  Torsdag var det dags  igen  och blev ännu en bra  rehab  dag.  Sjukgymnastik ArbetsTerapeut  två pass.  Balans träning. Och stabilitet träning.  Personalen är verkligen  bra.  Man känner  verkligen att dom är där  för mig och mina behov. 
Fredag hade jag massage tid  och det var  välbehövligt.  Men bra  sliten  var  jag. Tröttheten tog  överhand när jag kom hem så slocknade i soffan.   Måste  bli  bättre på att lyssna på min  kropp  .  Har en enorm trötthet och kraftlöshet som är svår att tackla.  Vill väldigt  mycket och jobbigt  att tackla  att orken tar slut eller  inte  finns.
 
Jag blev av med korsetten  för 1 v sedan  och fick då  besked  att fixeringen  i ryggen  ser bra  ut. Men däremot  är det  tecken  på finger reflexer  att det är tecken  från  nacken.  Och  det kan vara  därifrån  min  kraftlöshet och funktion i ben  kommer  från.  Ligger  efter  med  rehab  och återhämtning efter alla  operationer på kort tid.  Axlar  för 1.5 år sedan  nacke . Diagnostiering EDS hypermobilitet. Och   8 månader sedan  och nu ryggen  3 månader sedan  och eftersom  jag även  fick  infektion efter  den. Så min rehab  och återhämtning börjar egentligen  nu. Och  så blir  man så trött   men jag försöker ta det som det är. Och det är mycket  det jag  kommer  jobba  med på rehab.  
Denna  v har  jag  träffat  teamet  och  vi kom fram till  att jag kommer  vara  där  ca  8 v. 
 Imorgon  blir  det lugn dag .ska  verkligen ta återhämtning.  
Lena 

Kommentera här: