Jultider

Nu har  det varit  julafton och den var precis så lugn som vi önskade  och behövde.  Varit  ett tufft år  för  hela vår  familj.  Med mycket  sjukdom . Ovisshet  .operationer och oro...och det har tagit  hårt  på oss alla  i familjen  på olika  sätt.  Och fortfarande  väldigt  tufft.  Nu kommer  tröttheten ikapp oss. Det märks att man genomgått och genomgår mycket.  
Men vi är en fin  familj  som  tar hand  om varandra på ett bra sätt.  Vi har  nått  en vändpunkt på mycket men fortfarande är det ovisst för hur det blir  i slutändan.  Mina  funktions nedsättningar är fortfarande kvar.  Är lite  starkare men  har mycket kraftlöshet och balansen är fortfarande  lite dålig.  Blir  väldigt snabbt orkeslös i kroppen. 
Trivs  väldigt bra på rehab som  jag  går  2 heldagar per v. Har uppehåll  1 v nu mellan  jul och nyår  men sedan  är det jan ut. Det är tufft men  det ger  den hjälp jag behöver och könns  väldigt skönt att  få  träffa  dels  andra  i liknande  sits  som en annan.  Ger väldigt mycket bara  att  få vara  som man är och inte  behöva  förklara och även  kunna  utbyta  erfarenheter  och det  är mycket positivt.  
Personalen är underbar och  dom ska  ha en stor  eloge för sitt arbete med  att få oss som  går  på rehab  att könna  att det är ok att läget  är som  det är  . Och att det ska  bli en förbättring  och förutsättning också  att det vi gör  där  ska  fungera  hemma med. 
Dagarna  på rehab går  fort  och man är helt  slut  efter dagarna  . 
Nu är det bara  några  få dagar  kvar  på detta  år och vi hoppas att 2017 blir  ett så bra år som möjligt.  Och jag har fått  tips  om att söka  till vinterim rehab resa till Spanien.  Och hoppas  att jag  får  komma  dit . 
Värme gör att jag mår  bra  i kroppen och  det vore  en bra  sak att dels komma  ivög  och focusera  på att komma  ännu mer tillbaka  och få  den  rehab  jag så  väl  behöver.  Mitt mål är ju att bli starkare  i ryggen  och få mer ork att kunna  studera till besök  och terapi  hund på distans.  Och sedan  kunna  jobba  med  2 av mina hundar på 25 %. 
 
Lena 

Kommentera här: