Lycklig men ändå olycklig

Lycklig för att min fina egen uppfödda  Whippet nu blivit svensk  utställning champion. Vesper  kommer  från  min tredje kull med whippet . Hon är en riktig prinsessa  på alla  sätt . Först  och främst  temperament som är gudomligt . Men så rastypisk i både  konstruktion  och rörelse . Hon rör  sig som  en dröm  ❤ Vesper  bor just nu på lite  visit  hos en god vän och uppfödare som har visat henne  på några  utst. Och väldigt framgångsrikt . Nu i helgen  så är dom I Sundsvall och i går blev dom BIR och BIS-3 på vinthunds klubben . Åge Getnes dömde rasen och vilken kritik 😊 En lycka  för mig som både  fött upp och äger henne. Pappa Maddox  blev BIM. 
Jag har nu en ytterligare kull  efter  Lime  vespers  mamma . Och denna  gången  parade vi med en väldigt fin och trevlig  hane  vid namn  Play a While the hours. "Harry". En så länge verkar denna kombinationen med  vara  lyckad  3 fina killar  och 5 tjejer . Dom är  nu 12 v imorgon . Och  har samma  fina  temperament och är väldigt fina o konstruktion och rörelse  med . 
Ska bli spännande att följa  dessa godingar. Flera av valparna kommer att ses i ringarna nu till våren och sommaren . 
Nu till det som gör mig olycklig..2 v har  passerat sedan  nackoperationen. Det känns  bra  är inte lika  vinglig men är så trött . Och min rygg bara  blir  sämre  och sämre . Vissa  dagar  har  varit  riktigt tufft speciellt på morgonen . Har  såååå svårt  att ta mig från  sittande till stående och gående  är tufft. Funktionen är usel...men jag  har ändå  kommit  längre  med  min acceptans av "rulle". Min bästa  vän som står  vid sängen.och utan  den  hade jag nog blivit  kvar i sängen . Jag  har  inte ont  när jag ligger . Och det är tur det att jag  kan få någon  återhämtning .. men  inte riktigt min grej att vila... jag vet  att jag  BORDE och ska vila..... frustrerande att inte orka.  Och frustrerad över att dessa jävla (ursäkta ) ben och muskler inte fungerar.och att det är  så  ansträngt hela  tiden .I fredags fick jag nog på allt  efter  att ha fått  tel samtal  från  vårdcentralen.  Jag behöver intyg till handikappersättning och parkerings tillstånd och även  ett intyg  för el rullstol . Och dom bara  strular  .dom skickar mig vidare  hela  tiden till andra  läkare. Hur ska  man orka när  man hela  tiden  blir  otrevligt bemött . På måndag  ska  jag ringa  patient ombud för att få hjälp. Jag orkar inte hålla  på med att förklara mig hela tiden  om och om igen . Jag bytte vårdcentral för att få en huvudläkare som håller i trådarna  eftersom  jag  har fler besvär . Utmattningssyndrom. EDS hypermobilitet . Dålig rygg. Och dålig  funktion  i ben . Opererade  axlar. Stelop. Fot. Nu Stelop i nacken. Och måste  även  op om ryggen. Det  är  många  bitar. Och jag har  fullt skå  med  att bara  ta mig egendom min vardag . Ska  man behöva bli  behandlad dåligt  av sjukvården  då. Jag  har  som tur är  underbara ortoped läkare  på Ryhov. Och smärtenheten  i Eksjö . 
VAR nu fått  tid  till medicinsk rehab  och hoppas det kommer underlätta min vardag  med deras hjälp. Dom är duktiga på EDS smärt problematik . Har fått  även tid till  team olmed för utprovning  av  korsett.  Jag hoppas  jag kommer må  bättre och komma  tillbaka  lite  mer nu nör  våren  är på väg. Solen  gör ju nytta. Åtminstone för  själen . 
Vår nästa  utst är i Maj och jag hoppas  hoppas  att  jag orkar följa med och vara vid ringside då. 
SEn annan  spännande sak som är  på gång. Jag måste tyvärr  tänka  om med trimning har jag  insett. Och jag vill ju ändå  jobba med mina hundar och människor och även  barn ..så jag kommer att utbilda  mig och hund till till  terapi och besökshund . Försöker nu art hitta stipendier och bidrag  till utbildningen den kostar  15.000 och jag hade  ev tänkt  utbilda  2 hundar  då tillkommer  ca 3.500 till. Men vilken  djungel det är. Försökt  leta  både  på bidrag  för  funktions nedsättning och löven sällsynta  diagnoser som EDS tillhör. Men inte  lött.. är det någon som kan ge tips på bidrag  så hör  av er 😊 . 
Ska  till  arbets förmedlingen nu i v med  och ska  kolla med  dom om ev hjälp.  
Fortsättning följer....
LENA

Kommentera här: