Fånge ...

Frustration känner jag. .Könner  mig  så fångad i min egen kropp. Frustrerande och svårt att komma och tänka vidare.  Vaknar varje  morgon  med att tänka.   Idag  så  fungerar mina  ben utan att könna son dom  väger bly.  Och att idag  ..så mår  ryggen  bra.  Inte ihoptryckt. ...men samma visa varje morgon. . Svårt att resa på ryggen..benen  domnar och blir som stolpar. Samma j..äää vvv..la visa varenda morgon. Och  just nu sämre med balansen.  Om jag ändå kunde få vakna  ur denna mardröm.  I morse  blev det 40 min  infrabastu. .min flykt på morgonen.   Tappat  mycket aptit  och mår lite illa  på  morgonen och även  på dagen..
I morse innan bastun  tog jag min mirgondrink med fitline . Skulle  äta frukost efter men gick och la mig på sängen och somnade igen.😕 jag är så trött. .trött på att könna denna  dvala. .domningar i benen.   Fötterna är som bedövade. Och vader och lår har  jag  som träningsvärk i. Och muskel trötthet.  . Strålar  ner i höfterna.  Armarna blir matta med.  Vet inte  vad som håller på  hända.  Jobbigt. .
Imorgon samtal med  nack  ortoped läkaren.  Onsdag  läkar besök på vårdcentralen.  Diskutera  lökar intyg till handikappersättning och även  p tillstånd.  Och torsdag kommer arbets terapeut hit.  För ytterligare hjälpmedel. .
 
Tufft att ha denna ovisshet och hela tiden  könna  mig så  slut I kroppen.  Vill kunna åka ivög och  vara  som alla andra.  Kunna gå obekymrat.  Tänk så  enkelt  det ser ut att bara  gå.  Och för mig ett helt  maraton lopp  för  varje  litet  steg...
 
Lena
 

Kommentera här: