Ovisshet är värst

Många  tankar många funderingar om vad som är bäst. Men så här  kan jag inte gå länge  till...min funktion  i benen är illa. Många gånger  snubblar jag och tappar  balansen och får även hjälpa till att lyfta benen med hjälp av händer. Min gångsträcka är mycket  begränsad ..promenader nästa obefintlig. Benen är som bly och blir helt färdig av bara några meter.. benen  får ingen syre eller  kraft att fungera normalt .jag blir framåtlutad i min gång och känns  som om det blir ett bälte som drar åt runt hela ryggen och bröstet. Samlar på mycket  vätska och svullnar  i benen .tar väldigt mycket på min ork och blir  lätt  trött . Jag hoppas att jag snart får tid till EDS utredningen och att det inte fortsätter som set verkar göra med rygg och ben. En önskan är att det vänder så jag slipper opereras..men känns ju inte som om det skulle  gå  åt  det hållet..och då  är det inget annat alternativ än att genomgå en ny operation av ryggen och hoppas på  det bästa. 
Jag  känner i dagsläget att  jag inte har något alternativ  för min livskvalitet är nästan  ingen alls  just nu. 
Jag måste  kunna röra på mig åtminstone att kunna gå  promenad och kunna visa hund  igen ...... på julaftons kvällen tog hela  familjen en kort promenad med  hundarna. Den var knappt på  2 km...helt slut efter den..  Idag  åkte jag och stod på trappmaskin 15 min  och cyklade  10 min.. helt utslagen....men Könner att jag måste  röra på.mig. även om det är tufft .  Allt känns  tungt och super  jobbigt..hoppas verkligen att jag kommer nå en vändpunkt och får tillbaka min livskvalitet lite mer än vad jag har nu
..
Snälla ge mig kraft...
      

Kommentera här: