Summering av sommaren 2014

Denna sommaren har varit händelserik men även avkopplande! Solen och värmen har jag njutit av ! Hämtat energi och varvat ner på vår närbelägna badplats . Helgerna har bestått flera  gånger av resande till bla Sthlm . Tammsvik med husvagn och hundutställning i tre dagar. Denna helgen var det en hetta! Jätte varmt och nästan ingen skugga. Puh .. led verkligen med hundarna. Blev en mycket trevlig helg då jag även fick träffa min bror och hans sambo och deras lilla nyfödda son och hans bonus son.
Fler utst har det blivit bla  till Askersund ,  Borås, och på hemma plan i Jönköping och till Finland world dog Show och även Talinn i Estland.  Några fler utst blir det innan året är slut. 
Haft en bra utst start med min sista kull "Bondbrudarna" . En bor i Vindeln och en bor i Jönköping , en bor i Sthlm, en bor i Belgien, och en i Danmark och mina två Mindy och Vesper är ju kvar hos mig. 
 
Mindy har blivit BIS- Valp på Whippetklubben i Tammsvik På whippetlubbens riks utst, Vesper bev BIS- Valp i tånga Hed. BIR valp och även BIS-3 valp i Tammsvik på Vinthundsklubben , Vesper blev även BIR valp iTalinn bägge dagarna och så söndag BIS-2 valp 6-9 ,mån.
I Tammsvik ställdes även Miss Taro och blev 2 btvalp, Och Solitaire blev 3 btk valp. 
Tiken i Vindeln Tracy Bond har blivit Bir och även Big placerad på valp utst.
Dansk ägda Holly Goodhead har ställts med bla BIR valp och BIS valp på Dansk myndeutställning.
 
Fina resultat så häri starten! Så otroligt nöjd med denna kull. Först och fråmst är dom så kanon trevliga i temperamenten! Alla är fint byggda och har fina rörelser! En ära att få vara uppfödare till en sådan fin kull och att få följa deras uppväxt. Och bäst av allt är den fina kontakt som jag har med mina valpköpare som tar hand om sina familjemedlemmar på sådant bra sätt! 
 
             
                               Vesper Lynd i Talinn
 
               
                               
              Mycket annat har hänt under sommaren lite roliga saker som har köpt ny bil ! och har köpt en till I                         Islandshäst som är 11 år och heter Herjann! En väldigt trevlig kille på ca 135 cm och är femgångare.                   En välgödd kille som nu rids 6 dagar i veckan och vi har börjat kunna varandra. Tur vi i vår familj gillar                 kost och träning för bantning och kondition är det som står på schemat just nu ! 
              
              
                              
 
              
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: