När ska det bara flyta på...

 
Så trött på att inte allt bara kunde flyta på.. trött på att få motgångar . Har haft problem med vänster axel sedan mer än 7 mån tillbaka. Har fått kortison i AC leden två gånger , vilat axeln,, tränat, sjukgymnastik.. ja har gjort allt. Inte blivit bättre. Fick nu röntgen av bägge  axlar .. blir operation troligen under november. Lte maläten och en större glipa i AC leden. Dom ska ta bort ca 1 cm av nyckelbensänden för att det ska bli bättre utrymme och slippa nöta. Jag är överrörlig och det ställer till det lite med. Tyvärr så har nu höger axel blivit överbelastad i suprapinatus så fått inflammtion och mycket värk i höger axel. Idag fick jag kortison i den så hoppas jag att det ska lugna ner sig. Lite svårt att ta det lugnt och vila med den bara med mitt yrke som hundtrimmare.
 Vila jag får försöka... Jag tränar tre gångeri veckan men blir lite annorlunfda än jag egentligen vill. Tränar en gång i veckan i jönköping och hade hoppats kunna göra det fram till operation . mycket benträning blir det. kommer nog bli fler promenader from nu. Frustrerad över att man vill så mycket som jag mår bra av men inte får och kan göra. Men bara bita ihop måste ju bli bra! Så behöver ha stöttning - Tagit mängder av ridturer på mina fina islänningar.
Jag hoppas att rehabliteringen blir bra efter operetionen och att den inte blir för lång så jagkan börja träna hela kroppen på ett bra sätt igen. Och slippa värken. Visar det inte så mycket och klagar inte för andra. Men det är tufft i längden att försöka vara stark utåt sätt. 
Jag är tacksam för att min familj stöttar mig och förstår . Och den som har svårast att acceptera är väl jag själv och även jag själv måste bli bättre på att få säga och våga säga nej till vissa saker. 
Jag kanske lär mig när jag blir vuxen. eller vad tror ni?
Just nu känns det som o  jag bara vill stoppa huvudet under kudden. Bedövningen innan kortison injektionen har släppt och det gör fruktasvärt ont. 
 
Kram till er alla.
Lena
 
 
 

Kommentera här: