Dagen närmar sig

Har nu fyllt 45 år i måndags.  Blev en bra dag trots mina onda axlar och mina trött matt hets svängar.  Fick frukost och skönhetssång av min man och yngste sonen 
. Dagen flöt på och var på massage och kunde koppla av lite.  Kvällen firades med några vänner och dotter och hennes sambo kom på besök. Lite off är jag av mina starka värk tabletter så kändes bra att det var lugnt.  Tim bjöd på tårta och jag tog en bit.   God... 
Jag har haft väldigt dålig aptit sista tiden och ork med både kost och allt annat.. Värken och stressen i mina armar och axlar har tagit hårt på mig. Jag är van nu med träning och kost.. Blir ju en livstil och min kropp har mått så bra av detta.. Så när detta med axlarna kom tog det hårt.  Mitt yrke som hundfrisör är mycket slitigt.  och så är jag överrörlig... Bestämmt är nu operationen i vänster axel på fredag.  Höger axel som i nu läget är ondast och svag i kan vara en slemsäcks inflammation och impingement.  Eller rotatorcuffreptur.. Läkaren pratade även om frozen shoulders. Hoppas på Mr röntgen.  Så man vet läget.. Vore ju skönt att slippa operera den högra med.. Blir lite tufft efter operationen tror jag.  Men måste ju börja någonstans.  Och jag har ju ändå ont och vill ju komma på back on track igen. 
Jag som är van att träna mycket och orkat mycket saknar detta enormt. Är otroligt trött och energilös. Men försöker hämta lite ny energi med promenader och Trappmaskinen. Det är det enda jag klarar av i dagsläget.  gör även rehab övningar för axlarna.  Håll tummarna att operationen går bra nu och att slutresultatet blir som läkaren och jag vill. 
Varma kramar till er alla.  
Lena 
 
 
 

Kommentera här: