Hokus pokus?

Hårt slitande mycket envishet och ett jäkla annamma det är det som driver mig framåt trots motgångar. Har funderat på hur livet skulle se ut om man gav upp som många faktiskt gör i perioder. Jag själv undrar var min styrka kommer från... envis som en åsna .. kämpar jag på trots vissa dagar , vissa perioder förr har jag nästan gett upp. Men sista två åren har jag nog inte varit sådan. Visst har jag tappat gnistan ibland men ändå kämpat vidare. Just nu har jag en period som är lite frustrerande  .. fotleden jäklas med mig efter alla promenader. Så just nu så blir det kortare promenader men tar även cykeln för hundarna ska var i kondition.  Dom får leka och springa på tomten och vi går till gärden där dom får sträcka ut!
Jag har fått tänka om lite med tanke på min dumma fotled, men försöker hitta andra utvägar som gör att den inte blir så aktiv irriterad. Och fortsatt träning är ju bra för övriga kroppen men även för foten.
Gårdagen var en lugn dag bara massa egen tid göra vad jag ville och kände för. Mycket tid med hundarna både mina egna men även mys med inackorderingar. Men så bästa tiden under gårdagen var ändå ridtur på min fina Islänning. Älskar denna hästen, hon ger mig så mycket tillbaka. Underbart att ha en sådan kompis! Vi jobbade ganska bra på gärdet och hon fick en mycket fin lösgjord form. Så nöjd och belåten så tog vi en lugn skogtur efteråt. En svettig men rätt nöjd häst.
 
     Efter denna mysiga ridtur var både jag och Gjöf hungriga. Gjöf och Chevy fick hör och jag själv fick en god lunch med grillad kyckling, ugnsstekta grönsaker , paprika och squasch med fräsh sallad till. Mums!
     
     Inget är gratis trots att man skulle vilja det. Speciellt inte konsten att ha ett bra välbefinnanmde och friskt liv. Jag själv har fått slita och får fortfarande slita med att hålla mig i bra hälsa och vikt. Jag gör det för min egen skull inte för att andra ska vara nölda med mig. Jag mår bra av träningen , jag mår bra av att äta var tredje timme.
Det är också en underbar känsla när jag kan hjälpa och peppa andra som tar tag sitt välbefinnande. Jag själv får inspiration av andra som delger sin inspiration speciellt för träning och samma livsstil som jag gillar.
Just nu känns allt bara så bra! Och det trots att foleden gör ont till och från. Nu ska jag sysselsätta dessa två små odåger Lily och Litchi
 
Så jag sedan kan sticka iväg för ett litet styrkepass innan lunchen. Men först ska vi busa och leka lite med godingarna. Sedan sover dom gott till jag kommer hem då är det lunch för dom och mig.
Ha en bra dag!
LENA
 
 

Kommentera här: