Nu börjar allt falla på plats!

Fredags em skulle jag åka med fulllastad bil med hund och allt annat som tillhör utst säsong utomhus möta upp ett gäng från Sthlm. Vi skulle mötas upp och samåka på en två dagars hundutst i Hässleholm. Allt var klart jag hoppade in i bilen och sa hejdå till gubben och yngste sonen Tim. Vred om nyckeln till tändningslåset och... den tjurade lite.. men vred om igen,  och... hsotade lite men vill e inte tända!! Dumma bil  . vad gör jag nu. ?? Gubben försökte få ordning men icke!! Vad gör man??? Jo kontaktar en vän!! Ja kommer sa han! Tack Daniel! Jag packade om allt i hans bil och så bar det äntligen av mot Hässleholm! Och vilken helg vi hade! Massa goa vänner, mycket skratt och tokiga saker, god mat och gästvänlighet hos dom vi bodde hos. Lördagen var det underbart väder sol hela dagen. Söndag var det värre med vädret regn, regn och åter regn. Men finaltävlingarna var det uppehåll! Vår helg avslutades med att Anne vann BIS med sin uppfödargrupp! Och resan hem påbörjades mot Värnamo. I värnamo blev det stopp för att äta och att lämna över mina reskompisar till den andra bilen som skulle upp till Sthlm. Väl i värnamo så fick jag ett glädjande tel samtal från en av mina valpköpare! Hon var på Internationellt LC -prov i Norberg och hade precis varit på prisutdelningen! Min fina uppfödning Bellsweets Lady Starlight tog CERT och kom på 2 plats av 31 tikar! Hon hade sprungit två kanon bra lopp! Så glad man blir av att det går bra för sina valpar och deras valpköpare! Då blir man extra stolt! Så helgen slut kunde inte bli bättre!
 
Väl hemma så var det bara att packa in allt och gå och knyta sig för måndag fm skulle vi åka iväg till Falköping för att para en av mina tikar.
 
Hannen fick jag låna hem och sent i går kväll blev det parning. Så nu hoppas vi att vi får en fin kull på nya trevliga Whippet valpar i mitten/slutet av Juli!
 
Känns så skönt att veta att nu kan jag i lugn och ro.. hm.. ladda inför slutplaneringen av vår speciella dag 1 juni! Man blir lite snurrig och stressad av allt som strulat  med bil. mm. Men nu känner jag att jag börjar få kontroll på det mesta! Nästa vecka är det mat handling som står på schemat. Endel är redan inköpt men vi ska laga all mat själva så lite fix blir det allt! Ringarna är hämtade, klänningen är sydd, och allt annat har jag kontroll på. Stefans kläder ok! Ja det viktigaste är klart!
 
Nu laddar jag om för våran dag 1 juni! Det börjar jag med ett pass på gymmet.
                                                             LENA
 
 
 
 

Kommentarer:

1 karin:

Lena, fantastiska Lena! Du är ju otrolig..Du är alltid så positiv och ser alltid möjligheter och lösningar. Beundrar verkligen det! Så roligt att det går bra för era hundar. Och nu får ni börja gå i väntans tider snart igen med vovven-spännande! Vad duktiga ni är som fixar med all maten själva-ett jättejobb! Ha nu en underbar vecka (även om ni kommer att ha mycket, mycket att fixa med) Kramar, Karin

Svar: Tack goa Karin! Nu är det bara några dagar kvar längtar... Kram och hoppas vi ses snart igen. Hälsa din härliga familj.
Lena

2 Tim:

Hej Lena!!!!! Fin bild Lena.Älskar dig min goa mamma.!!!!!!!!

Svar: Å underbara Goa spontana unge! Älskar dig så mycket!!!! :)
Lena

Kommentera här: