Nya tag

Hejsan.   Oj så mycket  som hänt  sedan jag sist  bloggade.  Vet inte  var jag ska börja. .
Men kortfattat  ca 1 år sedan  höftbyte. 
Fått tillbaka mycket  av benets  funktion. Smärtorns  borta  från ljumske  och ben. Jag  kan gå igen. Inte  springa  men benet  fungerar  som  jag vill. En underbar  känsla  att kunna göra  saker igen som bara köra  bil och gå i trappor och lyfta  över  benet med  dess  egen  kraft.  Har inga hjälpmedel sedan ett bra  tag.  Är  fortfarande  lite  ostadig  men mycket  beror  på min överrörlighet i höften . Ryggen  är ju stelopererd och det är  ingen  bra kombination  med eds och det. Överbelastar  övriga  leder  ovan och under  mina operationer. .
Har fått gångträna  på rehab.  Bassäng  träning.  Träna  hos  sjukgymnasten.   Jag har  slitit  hårt  och så har  jag tagit  tag  i min utbildning till terapi  och vårdhunds  team.. vi har  nu kommit  så långt  så litteraturen  är klar. Förutom fördjupning efter  praktiken.  Disco och jag har nu gjort 10 timmar grund praktik. Och ca 10.5 timmar vanlig praktik. Och har nu knappt 15 timmar kvar. Fortsättmin följer.

Kommentera här: