Fånga dagen. .

 Bara  vara är inte lätt men behövligt  för alla.  Försöker att  inte ha för mycket runt om kring mig.  Ta pauser....inte lätt när  skallen jobbar på  högtryck.  Har  mycket att  göra för att  återhämta mig  från  denna pärs. Vissa dagar är bra och vissa dagar skit...men försöker ta det som en påminnelse med  down dagar. Då har jag haft för mycket aktiviteter dagen  före. Ibland räcker det med att ta åka till affären för att det ska bli för mycket. Jobbigt med folk och att  planera och tänka på  vad och var man ska handla.  
Normalt sätt  är jag  väldigt social och har inga  problem med det. Men just nu känns det som  man mår  bäst  i hemmets  trygga vrå. Familjen är viktig för mig.  Sådant  stöd jag har av  dom. Älskar dom så mycket .
Utmattning är tufft för mig  och familjen.
Jag är nu en bit på väg med rehabilitering efter sista  axel operationen. Och det går väl framåt men just  nu har jag  haft lite jobbigare med lite mer värk. Så fått  backa lite. 
Två till tre dagar i veckan har jag  varit  ute och joggat d. 5.5 km . Har köpt ett magbälte som jag sätter  koppel i. Och  tre av hundarna är  med på mina rundor.  Dom är så  duktiga och jag mår så  bra på mina  rundor.  Jätte skönt att släppa alla tankar och bara ge sig ut i skogen.  Min återhämtning.  Kan  vara helt slut innan i huvudet innan jag ger mig ut. Men efter rundan så lättar det. Och en  annan  trötthet kommer.  Men mitt moln runt huvudet har ofta försvunnit.  
Lena
 
 

Kommentera här: