This is maby Crazy....

Motivation... haft några knasiga dagar men är nu mer taggad än någonsin!  Vaknade kvart i sju imorse  (klockan är inställd på 07.00 men har börjat vakna utan den nu. Så skönt att kunna vakna och titta på klockan och känna att jag kan ligga och dra mig en stund innan klockan ringer!
Idag hade jag ganska fullteckand dag så visste att jag inte kunde åka ner till gymmet på fm. Så bestämde mig för att det får bli en timmes morgonpromenad innan frukost. Idag fick sambon ta hand om Tim till skolan och hundrastning. Jag tog på mig hörlurarna och satte fart ut i kylan!
Å så skönt!! Music i mina öron och ökade takten fick igång pulsen på en bra nivå och så började tankarna snurra!
Tänk vad jag har mycket att vara lycklig för!
 
I helgen så var jag på super star match show med en av mina hundar och vi vann veteran BIS! Å vad kul det var att få visa upp min gamla hund nu inne på sitt 13 år!  En hund som jag varit med och planerat från första början! Allt från att välja hane till att han föddes. och så hela hans långa liv! Och vi har varit med om så mycket. Många, många utställningar har han och jag varit på. Och han har och gör fortfarande allt för att visa upp sig!  Det är en sådan ära att få visa upp honom och jag blir så lycklig av detta! Min underbara Pompe! En hund som har en väldig speciell plats i mitt hjärta! Jag tar vara på varje ögonblick med honom! För mig betyder inte utställningara att vinna utan att göra en av det jag verkligen brinner för och det är at få visa samhörigheten mellan hund och handler! Att visa hund på ett bra och trevligt sätt och visa upp hundens bästa sida. Men även att kunna dölja det som är mindre bra!
 
Under min motionsrunda fortsätter tankarna snurra.... Var på föreläsning i går kväll om Hälsa. och fick mycket tankeställare. Dels blev jag tillfrågad när jag berättat lite om min återkommst till arbetet efter lång sjukskrivning , viktnedgång, träning. mm för en grupp som en av föreläsarna arbetade med.  Tänk om jag kunde hjälpa andra som suttit fast i sjukskrivning osv. Jag har ju aldrig gett upp men vet många som skulle behöva en pusch både för att gå ner i vikt. Komma över trösklen! Känner och ser många som är överviktiga och skulleoch vet att dom egentligen skulle behöva gör något åt det. men.... men.... nästa månad.. ska bara.. . Det är nu ni ska ta tag i det! Inte imorgon!
Tröskeln är jobbig men över ska ni! Och det är jobbig tid det första.. och dagar kommer som är bra och dåliga men ni kan alla! Ta små steg i taget.
                                             
Väl hemma efter en underbart motionsrunda möttes jag av mina hästar som mumsade på hö! Så fridfullt!
Så nöjd och har äntligen hittat mina krafter igen! Åt en god frukost bestående av Havregrynsgröt med frysta    bär och kokt ägg! Nu fortsätter min resa igen! Hoppas ni hänger med på den.. Och jag på er!
 
                 Lena

 

 

Kommentarer:

1 Susanne :

Vilken härlig bild på hästarna. Det var en tankeväckande föreläsning om hälsa i går. Hoppas de hör av sig till dig om fortsatt samarbete. Som jag skrivit tidigare är du en förebild för många.
Kram

Svar: Ja det var intressant att gå på den föresläsningen! Hoppas även att du får respons på bra övningar i jobbet! Kram
Lena

Kommentera här: