Måste tänka om lite..

Foto: Petra Gregersen
 
Tre veckor gamla är mina whippetvalpar redan! Fullt upp och tiden känns som om den inte räcker till.
Jag har fått lägga lite paus på min träning sista två veckorna. Har jobbat väldigt mycket och har inte haft möjlighet även om viljan och orken funnits. Men tisdag kvällens pass har varit heligt! Förra veckan var jag på hundutställning fredag till söndag så då blev det ingen träning eller ens pw. Men denna veckan har jag hunnit med två pass på gymmet och passet hos Patrik. Idag lördag blev det inte alls som jag tänkt men haft en mysig dag ändå. I morse vaknade jag vid 8. Fixade hästar och alla hundar sedan tog Tim och jag fram mys lördags frukost! Väckte Stefan och hade en lugn mysig frukost!  Sedan fixade vi valphagen som våra tre veckors valpar skulle få flytta ner till i dag! Hade tänkt hunnit med en lång skön pw men fick besök i två olika omgångar så det fanns ingen tid till den Fick besök av en av tess valpars husse och matte. Lyckliga tikar som fick leka med en go hanne vid namn Dexter!  Oc sedan kom besök av en fd granne på en fika.
Men en mysig hundpromenad i skymningen blev det iallafall.
 
Den nya valphagen uppskattades av dom små som nu börjat upptäcka att livet är mer än bara sova och äta!  Nu kommer det gå fort i deras utveckling! Härlig tid framöver med mycket att upptäcka!
 
Har några valpar som finns till salu till seriösa och bra hem. Gärna utställnings intresserade men viktigast är ändå ett kärleksfullt tryggt hem!
Foto: Petra Gregersen
 
Man märker att nu är våren på ingång. Härlig tid framöver med allt som hör våren till! Solen som skiner och värmer så skönt! Knoppar som slår ut. Blommor som tussilago, krokus , vitsippor, blåsippor.. Härlig tid! Och det luktar så gott i skogen och naturen! Hoppas mina dagar blir lagom så jag får ta mina pw igen!
 
Fick en så underbar kommentar av Marcus kompis Petra som föresten är fotograf till de fina bilderna i detta inlägg. Att du har blivit så smal! Sådan skillnad! Underbart att få denna kommentar just nu när jag verkligen behövde den! Tack Petra! 
 
Veckan som kommer är det mycket jobb igen. Både förskola och trimma och klippa hundar! Våren är ju på ingång och med det så vill djuren bli av med vinterpälsen! 
 
Hoppas jag även får möjlighet att blogga lite oftare om vad som händer i mitt liv .
 
Kram Lena
Foto: Petra Gregersen
 
 
 
 
 

Kommentera här: