Njuter och tar vara på varje dag.

Jag försöker njuta av varje dag livet kan vända så snabbt! Jag försöker se framåt och bara ta dagen som den kommer! Jag har varit med om mycket och vissa dagar har varit tunga så så man nästan gett upp. Men jag är en envis åsna! Och sista två  år har jag försökt att ta vara på vad jag vill i livet. Och den dagen jag bestämde mig för att nu ska jag bli av med min övervikt! Jag ändrade min livstil och tappade kg på kg. Har alltid varit aktiv rört på mig mycket men ändå haft övervikt. Mycket berodde säkert på stress. Jag är en pesron som lätt tappar självförtroendet. Och är rädd för vad andra säger och tänker om mig. Och det är tufft. Många är säkert som jag  och det är inte lätt att gå och undra vad folk ska säga och tycka om en om man gör så eller säger si.. Alla vill ju vara omtyckta för den man egentligen är. Alla har goda sidor och bra sidor. Men många gånger ser man bara felen.. Och det är synd. Kan knäcka dom flesta själar totalt.
Jag har säkert sagt fel saker gjort fel saker men ingen är perfekt. Stå inför en klass var inget jag gjorde då ville jag bara vara osynlig och fortfarande är det något jag tycker är fruktansvärt jobbigt.  Där jag känner mig mest trygg i min roll är handling av hund ! Det är en sak jag verkligen trivs med mina egna hundar och andras hundar att visa upp dom i utställningsringen då känner jag mig trygg!
Konstigt egentligen för man har många ansikten på sig och mycket hänger på handlern! Samma ska känner jag nu med mitt liv med all träning och jobb!  Jag trivs faktiskt otroligt bra med mitt nya jobb!  Känner mig alltid välkommen till förskolor och skolor jag jobbar på! 
 
Har så enormt mycket energi men ändå ett lugn över mina dagar nu!  Jag jobbar mycket och ändå så orkar jag med både familj , djur och träning! Kosten går på rutin för det mesta.  Jag lagar ofta maten inför veckan på söndagen. Fixar matlådor och lägger in i frysen.  
Mycket av all min lugn och ork och välmående har ändrats sedan jag började dricka fitline. Hade mycket problem med bl sömnen förr. Magen krånglade åt alla håll. Huvudvärk , mycket spänningar i musklerna.  Kom på häromdagen att jag inte varit sjuk trots både magsjukor och massa infektioner på alla jobb man varit men även övriga familjemedlemmar som blivit förkylda och andra åkommor. Men jag har faktiskt hållt mig frisk!   Och jag stopade i mig alla möjliga mediciner och vitaminer förr. Idag tar jag endast min morgon drink med fitline basic och aktivize och till kvällen tar jag min kvällsdrink med mina mineraler " restorate" .
Innan träning tar jag gärna en liten Aktivize .
 
Idag är det alla hjärtans dag och Tim och jag har varit på ljusboden och gjort egna ljus! Jätte mysigt hade vi. Mysigt att få tillbringa tid med dom man älskar mycket , mina barn betyder mycket för mig!  ! En till som bstyder oerhört mycket för mig är min älskade man.  Han har jobbat natt denna veckan så han sov på dagen men vi hade en överaskning till honom när vi kom hem! Rosor och en korg med ett hjärt ljus som Tim tillverkat, lite gott och en nalle!
Vi fick även ett alla hjärtans dags benpass tillsammns på gymmet! Efter gymmet så ät vi kvällsmiddag hemma med Tim och Marcus! Mysigt!
Sandra min dotter hade överaskat oss med ett blomsterbud! En underbar bukett med jätte fina ord! Så lycklig jag blev över det! Tack fina Sandra! Du är så omtänksam!
 
         Nu är det dags att säga godnatt och jag kommer somna med ett leende på läpparna!
                                                    Ha en fortsatt trevlig alla hjärtans dag!
 
 
Lena
 

Kommentarer:

1 Alexandra:

Du är bäst <3

Kommentera här: