Nu har dom kommit!

Vår minigris Tiffany fick igår 8 kultingar... höll på att gå åt fanders.När första kultingen kom så fick Tiffany panik. hon fick förlossnings psykos!  Högg mot oss , högg mot kultingen.. Så vi fick ta undan kultingarna så fort dom fötts. För hon hade panik över allt! Stackarn. Lite otäckt när hon blev helgalen.. Natten blev lång för mig och min dotter. Vi fick inte mycket sömn och kämpade hela natten med att få henne lugn och acceptera dom små. Puh.. Men det verkar gå vägen! Nu är hon snäll och låter dom dia och klättra på henne. Tyvärr klarade sig inte alla undan hennes attacker. Men dom som är kvar är pigga och är tuffa!
Trots lite sömn och oro och passande på Tiffany så behövde jag hämta nya krafter! Så en sväng till gymmet nu på kvällen var så välbehövligt! Nu kommer jag sova gott! En liten bild på tre av dom små får avrunda min blogg idag.
    Lena

Kommentarer:

1 Annelie:

Ett gammalt knep för att lösa detta är öl! Mellanöl eller starköl så att suggan blir full, sen brukar det gå bra :) Tur att det löst sig ändå!

Svar: Tack för tipset! jag har hört om öl för att klippa klövar och betar på grisar. Det var en tuff natt men nu är hon en kanon mamma . Skönt hade varit tufft att mata upp och inte så lätt att nappa griskultingar.
Lena

Kommentera här: