Tillbaka till verkligheten..

Nu börjar man landa igen och allt är full gång igen! Drar pälsar och klipper hundar och katter sista veckan snart innan semester!  Är i full gång med min träning igen och tar nya tag! Känner att jag måste lägga om min kost igen  efter lite mycket godsaker och annat innan och efter brölloppet. Så väl det märks när man ätit mycket sött som tårta och andra godsaker. Men man måste väl tillåta sig att synda ibland.. Har ju hållit en sund kost länge nu. Men fy vad jobbigt det är när sötsuget sätter sina spår. Har blivit väldigt sena kvällar sista tiden och tidiga mornar så sömnen har satt sina spår. Har varit trött och då känner man sötsuget ännu mer. Har tränat för fullt med både styrka och kondition . Men det är där jag hämtar min energi så mår så bra av det. Är väldigt glad när jag är på gymmet. Men lite enssamt har det allt känts nu när min kära man inte haft tid att följa med på ett tag. Mycket jobb och så har han jobbat med husvagnens hjulaxel  som gått sönder. Har fått sällskap i veckan av lille sonen Tim på ett TRX pass och även igår då jag körde kondition och lite axlar och rygg.
Min arm och axel som stökat är så mycket bättre av tränings/styrkeövningar jag fått av min naprapat. Tänk vad träning kan göra ! Många säger vila vila.. men min naprapat säger träna träna träna .. Och det är precis det jag gjort och det har verkligen hjälpt! Eftersom jag har ett sådant yrke som jag har så sliter man ganska mycket på axeln.. Så det är verkligen viktigt att man stärker upp rygg, och axlar.
Nu längtar jag till nästa vecka då jag äntligen ska åka på hundutställning igen! Kommer bo borta med några lika hundtokiga tvåbenta och så ett helt gäng med fyrbenta . Har anmät till några utställningar till under sommaren och ser fram emot detta! Blir en tripp till Danmark på sensommaren med på utställning med är det tänkt! Och så är  min Whippet tik dräktig så valpar kommer i slutet av juli!
LENA
 
Energi återhämtning...
 

 
 
 
 
 

Kommentera här: